Vrijdag 7 juli, dag 36. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu Vrijdag 7 juli, dag 36. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Vrijdag 7 juli, dag 36.

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

07 Juli 2017 | Spanje, Logroño

Afgelopen woensdag van Jaca naar Yesa gefietst. Het was erg warm en de overnachtingscamping bleek niet meer te bestaan. Daardoor moesten we doorrijden tot er 98 km. op de teller stond, dus de vermoeidheid sloeg toe.
In de avond een lekkere biefstuk gegeten en uiteindelijk overnacht in een hostal in Yesa. Heerlijk geslapen met airco aan.

Donderdag zijn we door een prachtige kloof in Tienda gereden. Veel klimwerk en weinig proviand onderweg. De cola die we hebben kunnen bemachtigen ging er goed in. Deze dag 78 km. gereden, van Yesa naar Puente la Reina. Daar komen de aanloop routes bij elkaar op de camino. Veel andere fietsers en wandelaars tegengekomen.
Op een oude steile brug, dicht bij onze overnachtingscamping, kreeg Peter onverwachts hulp van een Engelse dame. Ze dacht Peter te helpen door hem naar boven te duwen. Hij was hier echter niet op berekend en dacht zo over de railing te duikelen!!
De dame in kwestie bood wel haar excuses aan.
Op de camping was een hostal, waar we lekker gegeten hebben.

Vandaag hebben we 66 km. gefietst, van Puente la Reina naar Logroño. Niet echt spectaculair, veel langs de nationale weg met veel verkeer. De afstand naar Santiago de Compostela is nog 646 km. Iedereen de hartelijke groeten en een fijn weekend gewenst!

• 07 Juli 2017 - 20:39

Wim:

Hallo Peter en Pieter,
    Ga in Burgos de kathedraal bekijken. De moeite waard!!
    Groetjes.i

• 07 Juli 2017 - 20:42

Dini Menheere-ten Harkel:

Hallo mannen,

Dit is bekend terrein voor mij. Het dagboek en plakboek heb ik erbij gepakt en dan komen er weer goede herinneringen naar boven. Succes en ik wens jullie nog vele mooie ontmoetingen toe.
    Groetjes,
    Dini

• 07 Juli 2017 - 20:45

Joke:

Kunnen ze weer niet van je afblijven schat?

• 07 Juli 2017 - 20:46

Wim:

Na Burgos komen jullie op de hoogvlakte (Meseta).
    Lange rechte paden en wegen!

• 07 Juli 2017 - 22:24

Johan:

Ja, altijd oppassen voor die Engelse dames, of heb je aanleiding gegeven ??

Groetjes Johan

• 08 Juli 2017 - 20:31

Peter :

Vandaag van Logrono naar Cebeo gefietst. Waren verkeerd gereden maar hebben mooi pad tussen de Rioga wijngaarden gereden. Onderweg overvallen door regen en onweer. Toch maar een trekkers chalet genomen. Wel waar voor ons geld gekregen,regent nu pijpenstelen en onweer. Gr. Van ons

• 09 Juli 2017 - 11:37

Marjan :

Oei peter niet meer met de kont schudden bij die dames
    Het is er wel prachtig mooi waar jullie fietsen . Bueno camino

Verslag uit: Spanje, Logroño

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017