Dag 23, 24, 25, 26 - Reisverslag uit Meyronne, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu Dag 23, 24, 25, 26 - Reisverslag uit Meyronne, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Dag 23, 24, 25, 26

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Piet

26 Juni 2017 | Frankrijk, Meyronne

Hier weer een berichtje van ons.
Vrijdag de 23ste waren eindelijk de onderdelen binnen.
Fiets snel en kundig gerepareerd.
De rest van de dag maar nog even van genoten en rustig aangedaan.

Dag 24,
Half negen vertrokken want we hadden er zin in.
Veel klimwerk, maar dat blijven we vanaf nu wel geregeld houden. Het weer was aangenaam, 25 graden en een lekker windje. Afstand 100 km. Aangekomen in St.Germain-les-Belles, daar nog iets gegeten en vroeg naar bed.

Dag 25,
Vertrokken naar Ussac om half negen. Deze etappe was een soort Ardennen etappe. Kort steil en veel zoekwerk. 'S middags ons noodrantsoen genuttigd, droog brood met water en een plak kaas en nog een paar repen. Op zondag is het om te eten in Frankrijk echt waardeloos, er is in de kleine steden tegen de avond niets meer open. Gelukkig konden we nog terecht bij een Pizzeria.
Deze dag hebben we geheel door de Correze gefietst, hele mooie omgeving. Afstand 70 km.

Dag 26,
Peter slecht geslapen en hij dacht voor de eerste keer waar ben ik aan begonnen. Dat dacht ik (Piet) ook. Na bivak opgebroken toegeven, half uur gewacht bij Intermache om wat eten te scoren. Supermarkt ontbijtje, het was "super". Onderweg in Brive hebben we koffie gedronken, dit is een heel mooie stad. Daarna een heel zware klim naar Turrene, 2 km 9%. De zwaarste klim tot nu toe. Peter kon nog steeds in het zadel blijven. Piet moest er wel een keertje af. Over het algemeen dus weer een pittig dagje. Afstand 56 km, totaal 1446 km. Over de helft dus, biertje verdiend.
We zitten in de Dordogne aan de rivier de Dordogne in Meyronne.
We willen nog even vermelden dat het voor ons niet altijd mogelijk is iedereen persoonlijk antwoord te geven op de gestuurde reacties.

• 26 Juni 2017 - 19:05

Annet:

Pff gelukkig weer een berichtje van jullie
    Kop op mannen zet hem op #bikkels# volhouden !!!!

• 26 Juni 2017 - 19:09

Willem:

Petje af hoor mannen soms zit het mee en soms zit het tegen.........

• 26 Juni 2017 - 19:55

Piet Jannie:

Gaat goed jongens respect Wel op schieten want de tour de France
    komt er zo aan

• 26 Juni 2017 - 20:09

Hans:

Jullie zitten nu in een mooie omgeving en als het ff kan zou ik zeker een duik in de Dordogne nemen. Succes en geniet ervan.

• 26 Juni 2017 - 20:23

Hilda Meerding:

Wat zijn jullie toch een bikkels om zo 9% omhoog te gaan. Grote bewondering. Zeker met al de auto's die er ook nog rijden. Maken jullie ook nog geregeld foto's? Heel veel plezier en zet hem op. Fijne avond en goede nachtrust.
    Liefs Hilda

• 26 Juni 2017 - 21:02

Ineke:

Petje af voor jullie! Liefs ineke

• 26 Juni 2017 - 21:58

Dini Menheere-ten Harkel:

Hallo,

Gelukkig dat jullie weer kunnen fietsen. Zo af en toe een dip hoort bij het pelgrimeren. Succes met alle klimmetjes.Groetjes Dini

• 26 Juni 2017 - 22:05

Johan:

Wij vinden het leuk jullie reisverslag te lezen.
    Natuurlijk begrijpen we wel dat jullie niet kunnen reageren op onze opmerkingen, jullie hebben wel wat beters te doen!
    Misschien zien we de foto's en presentatie wel op de "familiedag"

• 26 Juni 2017 - 22:18

Johan:

Peter, die presentatie op de "familiedag" is natuurlijk een grapje hoor!!!

• 27 Juni 2017 - 07:06

Will:

Vooral vooruit mannen. Over de helft! Dus omkeren en terug fietsen is nu echt geen optie meer. Veel succes. Will en Riny

• 27 Juni 2017 - 09:11

Wim:

Van hieruit wordt het mooier mannen. Soms ook zwaarder met de Pyreneeën in zicht. In Spanje wordt het eten vinden steeds makkelijker!! Groeten uit Borne

• 27 Juni 2017 - 13:49

Lily En Corrie:

Hallo echte diehards....Mart Smeets zou zeggen...chapeau voor wat jullie doen en wij respecteren t zeer en buigen t hoofd voor uw beiden! Hier gaat alles naar wens en in gedachten reizen wij met jullie mee en hopen dat de fiets geen mankementen meer Zal !vertonen, mijn Frans idioom gaat niet verder dan ...mon pneu Est creve en hoe ik het schuine streepje op de e moet krijgen daar heb ik geen idee van....er staat gewoon dat ik een lekke band heb! Mannen t lichtje brandt en wij reizen in gedachten met jullie mee! De 2 senior fans

• 27 Juni 2017 - 21:15

Sonja En Martin:

Hoi hoi P&P,
    Wij vinden het superleuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Wat doen jullie het goed en nu zijn jullie ook al over de helft!!
    Fantastisch..wat een kanjers!!
    Groetjes Martin en Sonja

• 27 Juni 2017 - 22:34

Jos En Jeannine:

Hallo KANJERS, al verder dan de helft. SUPER!!!!!!! Chapeau!!!!

• 28 Juni 2017 - 12:03

Mam:

hallo alletweeIk kan jullie bericht pas smorgens lezeen. dus zijn jullie al weer op pad.zo te lezen zijn jullie in een mooie omgeving. houd de moed er verder maar in en een goede reis verder'

groeten en liefs van Ma

• 28 Juni 2017 - 17:25

Caroline:

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Echt knap wat jullie doen.

• 01 Juli 2017 - 19:15

Albert:

Goed zo mannen, de spirit is er !
    Volhouden mannen, jullie kunnen het !
    Hopelijk gaan de volgende ritten naar wens !
    Groetjes van Albert en Jenny.

Verslag uit: Frankrijk, Meyronne

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017