Dinsdag 20 juni - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 juni - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 juni

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

22 Juni 2017 | Frankrijk, La Souterraine

Piet heeft Peter om half zes gewekt. Opstaan en bivak afbreken, het lijkt wel het leger. Zware rit voor de boeg, door de uitlopers van het massief centrale.
Afstand 57 km. Na de lunch pech met de fiets van Piet, lekkage remsysteem. Achterrem werkt totaal niet meer. Laatste kilometers voorzichtig gedaald en fietsenmaker opgezocht in La Souterraine. Het onderdeel moet worden besteld, dus we zitten hier een paar dagen vast. Maar de camping is goed en het zwembad voor de deur, oftewel voor de tentrits! Ook in het stadje is het nodige te doen.

Woensdag lekker uitgeslapen, want het is tenslotte onze verplichte snipperdag. 's Avonds naar het muziekfestival. Wat erg leuk was, we hebben er van genoten!

Donderdag weer bijtijds uit bed, ontbijt geregeld en lekker rustig aan gedaan.
Fietsenmaker nog maar eens bezocht, voor de vierde keer inmiddels. De verwachting is nu dat de onderdelen er morgen(vrijdag) zijn, dus daar vertrouwen we dan maar op! ;)
Ondertussen houden wij ons gemak maar. Het totaal gereden kilometers staat nu op 1220 km. Groetjes en wordt vervolgd.

• 22 Juni 2017 - 22:59

Johan:

Ja ja die franse mecaniciens kunnen er wat van!!
    Maar zo'n rustdag(en) komt ook wel goed uit.

Groetjes Ineke&Johan

• 23 Juni 2017 - 09:06

Will:

Geluk bij ongeluk het is in elk geval een goede plek om niet gepland uit te rusten. En tijd zat nog mannen om het doel te bereiken. Groetjes Will en Riny

• 23 Juni 2017 - 11:34

Ma:

Hallo.een paar rustdagen er tussen is niet verkeerd.Kunnen jullie in elk geval van andere dingen
    ge nietenVeel plezier nog en een voorspoedige reis verder.groetjes ma.

• 23 Juni 2017 - 14:45

Cor Koelman:

Ik lees elke keer jullie blog, maar reageer nooit.
    Natuurlijk vind ik het super wat jullie doen, ik kan het niet.
    Ga zo door.
    Als je met de wagen richting Spanje rijdt zie je eigenlijk niet zo veel van de mooie natuur die jullie passeren.
    Ik zag dat jullie midden Frankrijk zitten.
    Een aardig eindje al opgeschoten.
    Hopelijk is de fiets weer snel gemaakt en kunnen jullie weer verder.
    Ik heb het niet gelezen, maar zijn jullie over het viaduct van Milou gereden.

Goede reis verder:
    Groetjes Cor Koelman

• 23 Juni 2017 - 17:23

Caroline:

Even een rustdag met dit weer is nog niet zo verkeerd toch? Het schijnt sinds 1900 niet zo warm in Frankrijk te zijn geweest. Geniet ervan!

Verslag uit: Frankrijk, La Souterraine

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017