Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

18 Juni 2017 | Frankrijk, Euville

Dag 17 hebben we van Nevers naar Saint-Amand-Montrond gefietst de afstand was 78 km en wat langer dan voorzien dit door de warrige routebeschrijving. Over het algemeen was de etappe vlak met hier en daar een klimmetje. Na het bivak opgezet te hebben lekker pizza gegeten en een wijntje gedronken tenslotte zijn wij in Frankrijk. Daarna lekker vroeg naar bed.
Dag 18 vaderdag, onze tweede rustdag. Na voor het eerst weer ons eigen sobere vaderdag ontbijtje gemaakt te hebben, zonder eitje, sap etc. Zijn wij onze spullen maar weer eens gaan reorganiseren. Daarna ons eerste conflict met een Fransman gehad. Onze telefoons e.d. zaten in een stekkerdoos om op te laden waar verder geen plaats meer was, de "heer" in kwestie dacht dat hij wel even zijn koelboxje kon inpluggen om er 1 stekker uit te halen zonder iets te vragen. Nou dan kent hij Peter en Piet niet. Zonder verdere uitwijding van het voorval, onze telefoons e.d. zijn opgeladen.
Wij gaan nu verder genieten van onze rustdag en het voornemen is er om morgen 08:00 te vertrekken dit i.v.m. dE warmte.
De teller staat momenteel op 1078 km.
Groeten van Peter en Piet.

• 18 Juni 2017 - 19:41

Albert:

Hoi mannen, goed gedaan !
    Laat je nooit verrassen door een of andere chauvinistische Fransman.......
    Goede reis verder en veel rijplezier !

• 18 Juni 2017 - 20:20

Johan:

Zo gaat die goed mannen!!
    Stug volhouden zo.
    Groetjes Ineke &Johan

• 19 Juni 2017 - 09:07

Caroline:

Wauw, al over de 1000 km, wat goed! Ontmoeten jullie tijdens het fietsen ook nog andere pelgrims?

• 21 Juni 2017 - 21:36

Dini Menheere-ten Harkel:

Hallo,

Leuk om het verslag te lezen. Jullie hebben een rustige vaderdag gehad. Is dit goed bevallen. Veel succes met het vervolg van de reis.

Tags:

Verslag uit: Frankrijk, Euville

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017