Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Piet

16 Juni 2017 | Frankrijk, Euville

Vandaag 78 km gefietst van Vincelles naar Chaumont. Goed
weer, warm en klimmen vandaag. Eerst nog een stukje langs Canal de Nivernais. Daarna richting Vezelay , een paar stevige klims onderweg. met zo'n 7 a 8 % gaat het niet zo hard. Dat beloofd wat voor de Pyreneen. De weg was pas opnieuw bestraat en we hadden veel last van steenslag, best wel link soms. Stempeltje in Vezaley konden we niet bemachtigen, alles dicht tot 16.00 uur, jammer. in Chaumont overnacht de energie was na 78 km wel op. Lekker gegeten op de camping, goed restaurant.

Dag 16. 62 km gefietst
Begonnen met goed ontbijt, kregen van buurman Jeff ook nog een eitje en een bakje koffie. 'T was Piet zijn dag niet zo. In de ochtend best wel fris maar later op de dag toch weer richting de dertig gr. Doel vandaag was Nevers te halen en dat is gelukt. In Nevers nog een stempeltje bemachtigd. Vandaag de mijlpaal van de eerste 1000 km. bereikt. Morgen beginnen we aan het 2e boekje. Voor nu is de pijp leeg en gaan we maar bijtijds naar bed. Morgen weer een dag.

• 17 Juni 2017 - 08:03

Will:

Tjonge jonge chapeau hoor mannen. 1000 km in zo'n korte tijd
    Jullie gaan als een tierelier. Nog weinig plekjes tegengekomen om langer te blijven Piet?

• 17 Juni 2017 - 20:52

Willem:

Heè piet en peter jullie liggen toch wel voor op jullie planning.
    Het gaat als een speer
    Respect hoor mannen
    Geniet er van erg leuk dat we jullie zo kunnen volgen

• 17 Juni 2017 - 20:54

Annet :

Als jullie zo doorgaan kunnen jullie het ook nog terug fietsen in 2 maanden tijd

• 17 Juni 2017 - 21:18

Corry Van Bilsen:

Hallo mannen, vandaag jullie mail ontvangen heel knap gedaan, ondanks dat het niet zo makkelijk was. Dan smaakt een ontbijten wel lekker. En nu het eerste boekje ontvangen nu op naar het tweede. Piet ik mis je nu toch wel, hier erg mooi om te fietsen. Fietsen jullie nu maar daar ik hoop dat jullie het tweede boekje halen, ondanks last van de heup. Ik hoop dat het gaat lukken, maar dat zal wel lukken, met af en toe een biertje en een glaasje wijn. Ik wens jullie veel fietsplezier groetjes en liefs Corry en lil

• 18 Juni 2017 - 12:13

Marjan:

Wow wat gaat dat snel , petje af hoop dat jullie ook genieten van het uit zicht onderweg . Hoop dat de steenslag snel over is .
    Groetjes marjan c

• 18 Juni 2017 - 23:48

Kees:

hallo Piet en Peter,
    Fijn dat het zo lekker gaat en zo snel.
    Hopelijk gaan de komende dagen ook lekker
    respect
    groetjes kees

Verslag uit: Frankrijk, Euville

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017