Dag 12 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

12 Juni 2017 | Frankrijk, Euville

Onze eerste rustdag is er dan eindelijk van gekomen.
We zijn gisterenmiddag aangekomen op een camping in Arcis-sur-Aube.
Hier zullen we tot morgenochtend verblijven.
Het is een mooie rustige camping
Dag 9 en 10 waren redelijk zware dagen, dag 9 veel buien en wind tegen, dag 10 wederom veel wind. Dag 9 van Montmedy naar Varennes en Argonne gefietst. Voor Peter een slechte dag, pap in de benen, die morgen hadden we niet echt goed ontbeten, en de laatste camping was ook slecht. Tussen de middag hebben we warm gegeten, kwam dit keer goed uit ivm de regen! Tot op dat moment 570 km gefietst.
Lekker vroeg naar bed en de volgende morgen zouden we wel weer verder zien.
De volgende dag (dag 10) van Varennes en Argonne naar Chalons en Champagne gefietst. Ongeveer 75 km. Mooi weer vandaag. Planning was om uiterlijk 09.00 te vertrekken, wederom niet gelukt, slechts 20 minuten later werd het. Al met al geen slecht resultaat voor ons als amateurtjes, het was een mooie rit. Routes zijn tot op heden over het algemeen heel mooi en afwisselend. In L'eline de St. Jacobskerk bezocht en 2de stempeltje gehaald. Bij een bakker tussen de middag pasteitje gegeten met colaatje. Toen we weg gingen kregen we nog een croissantje en een bonbons. Zo ondervoedt zien we er toch nog niet uit? Bij Decathlon nieuw matrasje voor Peter gekocht. 's Avonds brood gegeten en nog een snack op de camping. Besloten om rustdag nog een dag uit te stellen want deze camping en stad waren het voor ons niet.
Gisteren, dag 11 was het een prachtige dag met temperaturen oplopend tot net onder de 40 graden, het water was niet aan te slepen. Nadat wij ons hadden geïnstalleerd zijn wij gaan eten met een lekker wijntje om bijkomen van alle gedane inspanningen.
Op dit moment staat de teller op 720 km.
Op dit moment is het lekker weer en gaan wij verder van onze vrije dag genieten, iedereen de hartelijke groeten.

• 12 Juni 2017 - 14:55

Marianne:

Hallo Piet en Peter,

Nellie was vrijdagavond in de Osteria en vertelde over jullie fietstocht. Ze heeft me toegevoegd aan dit reisverslag. Erg leuk om te lezen.
    Ik wens jullie heel veel succes, jullie hebben nog heel wat te gaan, maar het zal vast en zeker de moeite waard zijn.

Hartelijke groeten,
    Marianne Wittkamp

• 12 Juni 2017 - 15:09

Gerda Den Herder:

Hallo Piet ,
    Net de autorit door noord Spanje en zuid Frankrijk achter de rug.
    Gezien waar jullie door heen moeten en daardoor nog meer respect voor jullie.
    Heel veel succes!!!!

Groetjes

Gerda

• 12 Juni 2017 - 15:54

Albert:

Goed gedaan jongens , jullie kunnen al trots zijn.
    Peet.....pap in de benen??
    Koop een beker karnemelkspap, en je vliegt like Bahamontes over de heuvels !
    Goede reis verder , en groetjes !

• 12 Juni 2017 - 16:17

Johan:

Respect hoor jongens!!
    Trouwens die Bahamontes nam nogwel wat meer dan pap!!
    Succes verder.

Groetjes Ineke en Johan.

• 12 Juni 2017 - 18:15

Caroline:

Wauw, al 720 km! Knap! Geniet van jullie vrije dag. Leuk om mee te kunnen lezen hoe het met jullie gaat. Groetjes, JP en Caroline

• 13 Juni 2017 - 10:29

Bianca:

Jullie zijn heel goed bezig. Super knap vind ik het. Heel veel succes en vergeet vooral niet te genieten!

Liefs, Bianc

• 14 Juni 2017 - 13:06

Wim:

Hallo Peter en Pieter,
    Ja, eten en drinken is belangrijk!! Je kunt in frankrijk prima lunchen. Tot een uur of twee.
    In Spanje zijn er veel restaurants met een pelgrimsmaaltijd voor zo'n 8-10 euro (inclusief flesje wijn).
    Veel succes.
    Groeten van Wim en Dini

• 14 Juni 2017 - 14:04

Lily Westdijk:

Hallo stoere mannen, amateurtjes of niet, voor ons zijn jullie toch diehards pur sang, wij doen t jullie niet na, al zeg ik, Lily, in Mn goede tijd zou ik dit wel graag geprobeerd hebben met een leuk groepje stoere meiden had ik dat wel zien zitten, nou zak ik gewoon langzaam in elkaar....maar....je kunt niet alles hebben en ook nog gelukkig zijn!
    Hier alles wel aan boord, prachtig weer, vrijdag gaat t stormen en regenen! Gelukkig zijn jullie regen en wind gewend maar leuk is anders, het kaarsje blijft voor jullie branden en wederom zeggen wij....mannen broeders, wij wensen jullie een veilige heenreis naar Santiago!
    Hartelijk groet van Corrie van Bilsen en Lily

Verslag uit: Frankrijk, Euville

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017