We hebben het gehaald - Reisverslag uit Toreno, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu We hebben het gehaald - Reisverslag uit Toreno, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu

We hebben het gehaald

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

18 Juli 2017 | Spanje, Toreno

Gisteren hebben we het restant afgemaakt. Besloten om dit in 1 keer te rijden, dit i.v.m. de verwachte weersverwachting.
De etappe was 75km en het was overigens een mooie route, maar zoals altijd zat het venijn in de staart.
Het was een route met gemene steile klimmetjes.
Bij het naderen van Santiago de Compostela werden ze dus steeds steiler.
De totale afstand die we hebben afgelegd is 2800km.
Ons laatste stempeltje gehaald en daarna lekker naar ons luxe hotel.
Daar heerlijk geslapen.
Vandaag vroeg op om lekker te ontbijten. Vervolgens het Compostela certificaat opgehaald en de huiskamer van het genootschap bezocht onder het genot van een bakje koffie en een gezellig praatje.
Daarna de kathedraal bezocht en de mis bijgewoond. Als slotspektakel werd het wierookvat als een kogel door de kathedraal geslingerd. Dit was een heel aparte belevenis.
Fietsen en bagage zijn inmiddels op transport gezet, morgen nog hier en dagje genieten en donderdag vroeg in de morgen naar huis.
Dit was onze laatste verslag en wij willen iedereen hartelijk bedanken voor de support, reacties en belangstelling.
Het spijt ons dat we niet vaak hebben kunnen reageren op jullie reacties.
Vanuit Santiago de Compostela zeggen wij,
Hasta luego.

• 18 Juli 2017 - 18:50

Jacco:

Gefeliciteerd mannen.
    Ik wilde eigenlijk zeggen " en nu de terugreis nog " , maar ik las dat de fietsen al weg zijn dus dat word moeilijk

• 18 Juli 2017 - 18:54

Piet Jannie:

Geweldig jongens wij zíjn trots op jullie
    Geniet er nog even van en dan naar huis

• 18 Juli 2017 - 18:55

Will:

Tjonge jonge mannen 2800 km. Tis me wat. Een geweldige prestatie neergezet. Diep respect. Van harte gefeliciteerd. Hoop dat dit voor jullie een onuitwisbaar mooie herinnering heeft opgeleverd. Tot ziens in Nederland. Groetjes Will en Riny

• 18 Juli 2017 - 19:18

Piet De Haze:

Gefeliciteerd mannen, ik dacht halverwege die moeten we ophalen.
    Knap dat jullie hebben doorgezet.
    Groet Piet de Haze

• 18 Juli 2017 - 19:51

Kees:

proficiat mannen,wat een prestatie
    we hebben heel de rit gevolgd
    groeten kees en ina

• 18 Juli 2017 - 19:54

Caroline:

Super zeg! Geniet er nog even van!

• 18 Juli 2017 - 20:22

Hans En Hilda:

Wat een geweldige prestatie. We zijn echt onder de indruk dat jullie het zo goed hebben gedaan. Wat een belevenissen. Heel bijzonder. Liefs hans en hilda

• 18 Juli 2017 - 20:27

Albert:

Piet en Peter............proficiat en respect !
    Deze tocht zullen jullie nooit vergeten !
    Goede reis terug en tot ziens !!

Albert en Jenny.

• 18 Juli 2017 - 20:37

Cees:

Proficiat mannen, nu nog heelhuids thuiskomen en we proosten vast nog eens op het resultaat.
    Cees Schuurbiers

• 18 Juli 2017 - 20:40

Monique:

Gefeliciteerd en een diepe buiging, petje af voor deze mijlpaal !

Erg leuk om middels de korte maar heldere blogjes jullie avontuur te hebben kunnen volgen.

Een goede thuisreis! We horen nog wel een keer de uitgebreide versie!

Nogmaals respect..
    Monique

• 18 Juli 2017 - 20:57

Ineke:

Nou heren, wat een fantastisch aventuur hebben jullie achter de rug ( kuiten)! Hardstikke goed gedaan! Petje af. Nu nog een goede reis terug! Groet Ineke

• 18 Juli 2017 - 21:01

Annet :

Gefeliciteerd Peter en Piet wat super dan jullie er zijn !!!
    Veel kilometers, veel klimmen, veel dalen, veel afzien, veel genieten en dan daar aankomen dat moet een supermooi moment zijn geweest
    Goede terugreis en jullie kunnen trots zijn dikke knuffel van mij xxx

• 18 Juli 2017 - 21:11

Ma:

van harte gefeliciteerd met de voltooing van jullie fietstocht. at een afstand
    geniet van jullie vrije avond en morgennog een mooie dag.
    groetjes en tot ziens

ma

• 18 Juli 2017 - 21:29

Willem:

Gefeliciteerd mannen missie volbracht wat een prestatie mooie momenten meegemaakt maar ook veel afgezien denk ik.
    Nou geniet er nog van en een goede terugreis
    Gr Willem.

• 19 Juli 2017 - 11:14

Corry :

Hallo peter en piet,
    Dat hebben jullie maar goed gedaan, die
    laatste rit was zeker afzien!
    Het is geweldig dat jullie het gedaan hebben.
    Bedank Pieter voor het steentje dat je weggelegd hebt.
    Daar ben ik wel blij mee.
    Jullie zijn inmiddels weer thuis.
    Uitrusten nu maar, en met de glaasje wijn erbij zal het wel lukken, samen met Joke.
    Op naar de volgende vakantie.
    Tot ziens, tot ons fietstochtje.

• 19 Juli 2017 - 16:58

Robin:

Gefeliciteerd. Knap hoor en heb genoten van jullie verslag. Groetjes ook van Claudia.

• 19 Juli 2017 - 17:03

Marjan En Henk :

Peter en Piet, gran clase

Verslag uit: Spanje, Toreno

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017