Het eind is inzicht - Reisverslag uit Toreno, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu Het eind is inzicht - Reisverslag uit Toreno, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Het eind is inzicht

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

16 Juli 2017 | Spanje, Toreno

Hier weer een berichtje van ons.

Op donderdag de 13de een zware klim van Hospital de Obrigo naar Rabanal. We hebben 44km gereden. De klim hebben we gesplitst in 2 etappes omdat de etappe als zwaar was aangegeven.
We zijn beland op een hippy camping waar we zelf de prijs mochten bepalen. De tentjes stonden klaar en naar veel wikken en wegen besloten we hier te blijven. De douche was in de winkel, de latrine op het veld en hopelijk geen beestjes in de tenten.
In de middag zalig gerelaxed in hangmatten, zagen er niet zo proper uit. Wat heel leuk was dat de bazin felrood gekleurd haar had en haar hulpje felblauw. Dus power flower.
De volgende dag vrijdag de 14de vroeg vertrokken, geen beestjes gezien maar onrustig geslapen.
Super ontbijt in het begin van het dorp gehad. Gebakken eitje met spek, yoghurt, jus, koffie en appeltje en kiwi voor onderweg.
De etappe was erg zwaar van Rabanal naar Portela, afstand 70 km. Onderweg langs Cruz de Fero, hier hebben wij, Peter een steentje voor Corrie en Piet een steentje voor Conny neergelegd. Dit was voor ons wel een emotioneel moment.
Het is echt overweldigend om dit te aanschouwen. Uiteraard hebben we hiervan foto's genomen.
Onderweg verder richting Ponferreda, moeilijk stad om doorheen te rijden. De route ging nu verder naar de Siërra de Ancares. Die dag 70 km gereden.
Zaterdag 15 juli van Portela naar Sarria, dag viel tegen, we dachten minder klims maar dat viel vies tegen. Diverse cols beklommen zoals de alto San Rogue en Alto de Pojo. Ook flinke steile gevaarlijke afdaling gehad (11%) met snelheden tot max. 60km. Camping viel tegen, douche was erg koud.
Wij vonden dat niet zo erg hoor, je raakt gewend aan het Spartaanse leven.
Zondag 16 Juli van Sarria naar Palas de Rei, 60 km in totaal deze dag, wederom een zware tocht. De eerste 30 km was het alleen maar klimmen. We hebben weer de nodige stempeltjes gehaald om te voldoen aan de criteria om de Compostela te verkrijgen.
We zijn onderweg nog in Portomartine geweest, wat heel mooie stad is.
We verblijven momenteel in een pension omdat er geen camping in de buurt was.
De afstand naar Santiago is nog ongeveer 70 km.
Groeten van ons en tot weerziens.

• 16 Juli 2017 - 22:39

Annet:

Ahh Cruz de Ferro........

• 16 Juli 2017 - 22:46

Piet Jannie:

Geweldig jongens nog even en dan een kouwe klets
    Super trots op jullie

• 16 Juli 2017 - 23:13

Johan:

Die 70 kilometer is voor jullie een peuleschil, RESPECT hoor!!

• 16 Juli 2017 - 23:34

Wim:

Succes heren. Ga ook langs bij de huiskamer van het nederlands genootschap en ga naar de kerk waar je het wierrookvat kan zien slingeren. Neem een selfie op het speciale punt op het plein voor de kathedraal.

• 17 Juli 2017 - 07:48

Albert:

Goed gedaan mannen ......Missie geslaagd !
    Wij wensen jullie een goede vlucht terug 1

• 17 Juli 2017 - 09:43

Caroline:

Wauw, 70 km nog en dan is jullie doel bereikt! Echt super.

• 17 Juli 2017 - 12:09

Jos En Jeannine:

Chapeau jongens. We waren even bang dat Peter bij de hippies was blijven hangen, maar gelukkig is dat niet het geval. De laatste loodjes van 70 km. en dan is het einddoel bereikt. Grootse klasse!

• 17 Juli 2017 - 12:37

Cees:

Jullie zijn er vast al, geweldige prestatie, geniet er van!

• 17 Juli 2017 - 22:24

Jan:

Gefeliciteerd mannen, knappe prestatie en wel een biertje verdiend!!

Verslag uit: Spanje, Toreno

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017