Woensdag 12 juli - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu Woensdag 12 juli - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 juli

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

12 Juli 2017 | Spanje, Hospital de Órbigo

Hier eindelijk weer een update! ;)

Zaterdag 8 juli zijn we naar Cebeo gereden, wat een mooie etappe was! Extra kilometers door gravelpaden en wijngaarden. Door onweer moesten we snel een camping zoeken en uiteindelijk een chalet gevonden. € 25,- korting voor de Pelgrims! :)
Al snel scheen de zon weer en kon de was naar buiten.

Zondag 9 juli was er geen ontbijt, wat ons wel was beloofd. We zijn maar weggegaan om ergens anders een ontbijtje te regelen. De volgende etappe was tot Burgos met over het algemeen lange, vlakke wegen. Onderweg gegeten in St. Domingo de Calzales.
Bij Burgos verkeerd gereden, maar St. Jacob heeft ons geholpen!:) Burgos is een mooie stad en heeft geweldig lekkere tapas!

Maandag 10 juli op weg naar Castro Geriz. Om Burgos uit te komen was het wel even zoeken. Onderweg een eentonig strak landschap. Een camping gevonden waar verder niet veel te doen was. s'Avonds een Belgisch echtpaar ontmoet waar we een gezellig praatje mee gehad hebben. Het werd erg laat!!

Dinsdag 11 juli naar Sahagun gereden. Deze route was gelijk aan die van de wandelaars, met opnieuw lange wegen, maar wel mooi. Wat ons betreft is Sahagun een spookstad, maar de camping was weer wel mooi. Zulk groen gras hebben we tot nu toe niet gehad. Op de camping aangekomen kregen we zelfs van onze Duitse vrienden een biertje. Daarna een lekkere vissoep en pizza gegeten.

Woensdag 12 juli naar Hospital de Órbigo. We zijn op tijd vertrokken ivm de hitte. Temperaturen oplopend tot 37 graden. Door de warmte hebben we Leon niet bezocht, maar hierdoor werd de etappe wel een stuk langer ivm de campings. Uiteindelijk hebben we 106 km. gereden. Het laatste stuk was ivm klimwerk wel wat lastiger. Plekje op de camping is niet erg fris! :(
Het leven van een Pelgrim gaat niet altijd over rozen! Bivak opgezet en snel naar het dorp gegaan. Lekker eten en bijtijds naar bed. Morgen wordt het opnieuw een zware dag. Er staat ons een zware col te wachten en temperaturen die volgens de weersverwachting opnieuw oplopen tot 37 graden.
Vanaf nu nog 300 km. tot Compostela.

• 15 Juli 2017 - 23:24

Johan:

Geweldig jongens, zo gaat die goed!!

• 16 Juli 2017 - 06:40

Albert:

Jullie gaan als een speer !
    Hoe dichter bij Compostella..........
    de kilometertjes worden bella !

Zet 'm op mannen!
    Groetjes,
    Albert en Jenny.

• 16 Juli 2017 - 08:57

Annet:

Hey Piet dan zitten jullie in de buurt van Cruz de Ferro om het steentje van Conny te plaatsen als ik het goed heb , wat zijn jullie al een end zeg !!! Succes met de laatste 300

• 16 Juli 2017 - 10:49

Jos En Jeannine:

Dat was even schrikken: een mailtje uit Hospital de Orbigo. Gelukkig was het geen ziekenhuis.
    Nog even op de tanden bijten jongens, de finish is in zicht! Knap hoor!
    Groetjes Jos en Jeannine.

• 16 Juli 2017 - 10:53

Joke:

Jullie zijn er bijna. Op een haar na gevild, zegt men dan.
    Die warmte, dat is erg. Bij mij werkt dat verlammend. Hoop dat er op het eind van elke rit een heerlijke koele pint staat.
    Groet.

• 16 Juli 2017 - 11:47

Will :

Eindelijk weer een reactie. Werd al een beetje ongerust. Geweldig mannen zet um nog even op en neem bij aankomst een flinke pint op joke hè vandaag! Groetjes

• 16 Juli 2017 - 11:55

Ma:

hallo beiden
    je zijn er bijna.maarnog niet helemaal.
    goede reis verder en groetjes.
    ma.

• 16 Juli 2017 - 19:04

Piet Jannie:

Halo boys het gaat knetter goed wij zíjn trots op jullie
    nog een paar kilometers en dan een lekkere koude toeter
    (BIER BE DOEL IK)succes en hou het hoofd koel

Verslag uit: Spanje, Hospital de Órbigo

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017