Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 - Reisverslag uit Euville, Frankrijk van Piet Aken - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14

Door: Peter en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

14 Juni 2017 | Frankrijk, Euville

Dag 13 zijn we van Arcy Sur L Aube naar Ervy Le Châtelet gefietst, afstand 80 km. Ik (Piet) heb 2 kilo overbodige bagage bij de post afgeleverd. Het schijnt heel normaal te zijn dat sommige mensen teveel bagage meenemen. Daar ook flink wat boodschappen gedaan voor onderweg, want onderweg is er echt niets te verkrijgen.
Mijn 2 kilo waren na de boodschappen dus weer in de tas! Onderweg Troyes bezocht, wat een heel mooie stad is. Deze etappe na onze rustdag viel toch wel een beetje tegen omdat je wel weer in het ritme moet komen. Uiteindelijk hebben we met het avondeten ons noodrantsoen moeten opeten omdat er echt niets open was.
Dag 14 van Evry Le Châtelet naar Vincelles gefietst, afstand 60 km, en erg warm, temperatuur tot 31 graden. Deze etappe verliep grotendeels door de streek van o.a. De Chablis. Overheerlijke wijn trouwens maar dat weten de kenners onder ons wel. Onderweg in Auxerre de kathedraal bezocht en ons derde stempeltje gehaald. Zonet heerlijk gegeten aan het Canal de Nivernais. Totaal hebben we nu 860 km afgelegd. Iedereen de hartelijk groeten en tot horens.

• 14 Juni 2017 - 21:48

Annet :

Jullie gaan als de brandweer zeg hahaha
    860 km in veertien dagen jullie zijn toppers !!!!

• 14 Juni 2017 - 21:52

Jos:

Dat gaat heel goed jongens. Een derde zit er op? Dat is toch niet niks. Geniet onderweg van de mooie dingen ( landschap, eten en drinken hè).

• 14 Juni 2017 - 22:13

Monique:

Diep respect voor deze onderneming! Heel leuk om te lezen en volgen.
    Veel succes en tot snel!

• 14 Juni 2017 - 22:28

Joke:

Gaat super heren, knap van jullie.
    Ben wel benieuwd naar jullie noodrantsoen.

• 14 Juni 2017 - 22:30

Johan:

Wij lezen jullie belevenissen met veel plezier.
    Geniet na de volgende etappe maar van een extra glaasje/ fles Chablis
    Schijnt erg goed voor de bloedsomloop te zijn.
    Groetjes Ineke & Johan

• 15 Juni 2017 - 09:31

Albert:

Goed zo mannen , jullie gaan als een trein !
    Daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen.
    Wat was het noodrantsoen ?

Groetjes,
    Albert en Jenny

• 15 Juni 2017 - 10:33

Ria:

Geweldig, wat een fietstalent!. Jan en ik vertrekken zaterdag naar de Franse Alpen maar wel met de auto.
    Nog even en jullie zijn op de helft. We verheugen ons wel op het weekendje in augustus.
    Dan ben je toch zeker wel terug? Voorzichtig verder.
    knuffel Ria.

• 15 Juni 2017 - 19:28

Christa:

Echt heel knap hoor. Ben trots op jullie! Zet hem op en op zijn tijd goed uitrusten he! Liefs Christa

• 16 Juni 2017 - 13:56

Wim:

Snel weer een noodrantsoen kopen hoor!
    Belangrijk bij tegenslag, regen en ziekte.
    Maar Jocobus is bij jullie!!

Verslag uit: Frankrijk, Euville

Piet

Ik ben Piet van Aken en getrouwd met Nellie. Wij hebben 3 dochters en 1 kleinzoon. Nu ik gepensioneerd ben is er ruimte om eindelijk een lang gekoesterde wens in praktijk te brengen. De fietstocht van Goes naar Santiago de Compostela. Ik ga deze uitdaging aan samen met oud collega Peter Mesu. Ook voor Peter was dit een lang gekoesterde wens. Peter is getrouwd met Joke heeft 1 dochter, 2 kleinzoons en 1 kleindochter. Samen hopen we er een leuke en sportieve tocht van te maken. Wij vertrekken op 1 juni en hopen jullie op gezette tijden op de hoogte te houden van onze vorderingen en bijzonderheden. We hopen onderweg veel te zien en gaan hier ook de tijd voor nemen. We zullen zo'n kleine 2 maanden onderweg zijn, maar eenmaal op weg gaat dit best snel. We hebben er zin in en hopen na deze tijd weer heelhuids thuis te komen.

Actief sinds 18 Mei 2017